Діяльність соціального педагога школи спрямована на реалізацію таких завдань:
здійснення соціально-педагогічного супроводу дітей – сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей – напівсиріт, дітей з неповних сімей, дітей – інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей, учнів, які стоять на внутрішкільному обліку, дітей, схильних до правопорушень та тих, що перебувають на обліку в ССД і КМСД;
організація отримання діагностичних відомостей про учнів школи;
організація допомоги педагогічним працівникам в опануванні й розробці інноваційних програм і технологій, консультування з питань аспектів розвитку, навчання, виховання учнів;
організація просвітницької роботи для батьків (осіб, що її замінюють) з питань організації виховного процесу;
організація необхідної консультативної психолого-педагогічної допомоги дітям, підліткам, які потребують піклування і підтримки (діти з обмеженими фізичними можливостями, сироти, напівсироти, діти-інваліди);
організація соціально-психологічного обстеження, надання консультативної допомоги дітям та батькам з багатодітних, неповних, неблагонадійних та інших проблемних сімей;
організація профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки;
профілактика правопорушень неповнолітніх, дитячого побутового, дорожньо-транспортного травматизму;
сприяння здійсненню превентивного виховання, профілактики злочинності, алкоголізму і наркоманії, інших узалежнень і шкідливих звичок серед підлітків;
прогнозування та профілактика можливих негативних виявів та їх вплив на особистість дитини;
підтримка взаємозв’язку школи з іншими організаціями з метою реалізації захисних функцій соціального педагога.
Соціальний педагог Новоолександрівської ЗОШ-дитсадка І-ІІІ ступенів виконує такі функції:
ü діагностичну - вивчає та оцінює особливості діяльності і розвитку учнів; досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на учнів;
ü консультативну - дає рекомендації (поради) учням, батькам, педагогам та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу;
ü захисну - забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав учнів, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо);
ü профілактичну і просвітницьку - переконує учнів в доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя; сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі;
ü соціально-перетворювальну - надає соціальні послуги, спрямовані на задоволення соціальних потреб учнівської молоді; здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально-незахищених категорій підлітків ; сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
ü організаційну - координує діяльність й взаємодію усіх суб'єктів соціального виховання; сприяє соціально корисній діяльності учнів, формує демократичну систему взаємостосунків.
Посадові обов'язки соціального педагога
Вивчає та оцінює особливості діяльності й розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної групи), шкільного колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань;
Досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та джерела негативного впливу на дітей і підлітків;
Прогнозує:
посилення негативних чи позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи;
результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших факторів становлення особистості;
Надає необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу:
- дитячим, молодіжним об'єднанням;
- дітям, підліткам, які потребують піклування чи знаходяться у складних життєвих обставинах;
- учням;
- батькам;
- учителям;
Забезпечує дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо);
Переконує учнів у доцільності дотримання соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу життя;
Сприяє запобіганню негативним явищам в учнівському середовищі;
Здійснює соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу, соціально-педагогічний патронаж соціально незахищених категорій дітей;
Сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
Веде відповідну документацію та статистичну звітність за результатами роботи в навчальному закладі;
Бере участь у роботі педагогічної ради школи, нарадах, які проводяться адміністрацією школи.
Погоджує свою діяльність із заступником директора з навчально-виховної роботи, відділом освіти.
Коментарi